LAHODNÝ BLOG

BLOG E-SHOPu Lahodnosti.cz

Tajemství raw chleba a chlebové chuti? Znám ho! Je třeba dodržet určitý postup. Raw chleba s marinovanou cibulkou a psylliem (domácí recept)

IMG_9234 copy copy

Do běžného kupovaného chleba a pečiva se přidávají přísady, kterým je dobré se obloukem vyhnout. Raw chleba samozřejmě chutná jinak, jinak než na co jsme zvyklí. Časem jsme ale doma vychytali hlavní ingredience a hlavně výrobní postupy, aby byl raw chleba skutečně lahodným zážitkem.

Jakub, můj domácí specialista na raw chleba, recepty stále upravuje a zdokonaluje. A stále přichází, s lehkostí a jen tak mimoděk, s dalšími a dalšími variantami raw chleba se skutečně chlebovou chutí.

Znám zkrátka tajemství lahodného raw chleba. Recept naleznete v článku.

Sandwich na italský způsob s kapary (raw, vegan, bez lepku)

IMG_9110

V poslední době jsem se zcela zamilovala do kapary. Dříve jsem si myslela, že kapary je nějaká ryba, asi jako ančovičky. V Římě jsem ale zjistila, že kapary jsou nerozvinutá poupata květů keře kapary trnité (capparis spinoza). V italské a francouzské kuchyni se běžně používají a dodávají ten dlouho hledaný italský a francouzský chuťový šmrnc. No jo, stále se učím.:)

Dokonce si kapary prý můžete vypěstovat i doma. Máte s tím někdo zkušenosti? A také jste si mysleli, že kapary jsou ryby? :-D

Pizza placky – pizza chleba (raw, vegan, bez lepku)

IMG_9041

U všech možných raw chlebů a placek je nevýhoda, že jsou sice rychle hotové, ale potom se dlouho suší. Tak je to sice i s normálním chlebem (ten se zase déle připravuje i peče), ale zase si ho koupíte na každém rohu.

Výhodou raw chlebů a placek rozhodně je, že vydrží skvělé několik týdnů ba v případě nouze i měsíců. I když v praxi vydrží maximálně pár hodin. A jsou fuč. Nevím, jak je to možné :-D Běžný chleba přeci do druhého dne většinou vydrží. :)

Pizza placky jsou vynikající, se sušenou cibulkou navrchu. A navíc se z nich dají udělat dokonalé sandwiche. Připravte si pizza placky a recept na sandwiche bude následovat.

Cizrnové bochánky s červenou čočkou (raw, vegan, bez lepku)

IMG_9029

Cizrnové bochánky jsou velmi syté. Cizrna obsahuje velké množství sacharidů a bílkovin a spolu s červenou čočkou se jedná o bílkovinnou a dobře stravitelnou bombu.

Cizrnové bochánky s červenou čočkou jsou skvělé i pro různé túry a sportovní aktivity nejen na horách – zasytí, jsou hutné přitom stravitelné a plné bílkovin a výživných látek. Sacharidy navíc rychle dodají energii. Pro horskou turistiku jako dělané, vyzkoušeno.

,

Raw teplá česnečka (mňam)

img_7966-1

Chybí Vám teplé polévky? Mrkejte na tuto teplou raw verzi.

Maminka mojí kamarádky Verči (tímto zdravím do Litovle) vymyslela dokonalý recept na teplou nevařenou polévku. Maminka Verči jí dělá takto: v hrnci převaří vodu, odstaví ji z plotny a poté do ní nahází všechno možné, jako je kořenová zelenina apod. Zeleninu tedy nevaří, hodí ji do horké vody.

Když jsem to říkala Jakubovi, vzpomněl si, že na vejšce si dělali podobné polévky. Nebyl zrovna čas a nebo byli po nějakém večírku. :) A tak jen v konvici ohřáli vodu, do talíře nakrájeli cibuli, česnek, mrkev a co zrovna bylo v lednici a zalili vodou. Nechali chvíli odstát a voila – skoro-raw polévka byla na světě. A tak vznikla naše verze teplé česnečky.

Krémová žampionová polévka (raw, vegan, bez lepku)

img_7475

Tak jak jsem dříve moc neměla ráda zeleninové polévky, koncem léta nastala polévková vlna. Polévku jím studenou, ale je možné mírně ji zahřát mixovánímv mixéru a nebo jí ohřát v sušičce či ve vodní lázni.

Je to také první recept, kde jsem použila rýžové miso. Kam ještě ho používáte? Dejte mi vědět do komentářů, ať načerpám inspiraci :)

Jíte syrové brambory? Tvoří ve střevě vitamín B12. Bramborové lupínky (raw, vegan, bez lepku)

IMG_6908

Jíte syrové brambory? Jakub ano, je zvyklý již od dětství. V dětství trpěl šíleným ekzémem a jeden lékař mu poradil, aby jedl syrové brambory.
Máte-li chuť na syrové brambory, udělejte si bramborové lupínky. Škrobovitá chuť se v tomto receptu mírně sníží, ale samozřejmě stále se jedná o brambory. Nechutnají-li vám vůbec, zkuste topinambury nebo batáty. Lupínky si také můžete připravit z fialových brambor.

Brambory se navíc podílejí na tvorbě vitamínu B12 ve střevech.

Italská pizza kapsa (raw, vegan, bez lepku, bez ořechů)

Italian-Pizza-Pockets31

Když jsem vyzkoušela tuto gurmánskou pizza kapsu, měla jsem až pocit úžasu. Při troše pečlivosti pokrm nádherně vypadá a je vynikající.

Pizza kapsa je vláčná, měkká, řekla bych až skoro máslová. Určitě to není krekr, který po někom hodíte a nic se mu nestane (ani krekru, ani tomu, po kom jste ho hodili). :)

‹ Předchozí příspěvky